DEBAT FB! Gadis Tudung VS Gadis Tak Bertudung


Kali ini kita akan menyaksikan satu debat yang berlaku di laman sosial yang terbesar pada hari ini iaitu, Facebook. Debat hari ini melibat dua orang pengguna Facebook di mana salah seorang dari mereka adalah Tiny Pinky yang merupakan gadis canti beragama Islam namun tidak bertudung. Manakala seorang lagi adalah seorang muslimah yang cantik ayu bertudung.

Perdebatan yang hangat ini bermula apabila gadis yang tidak bertudung tersebut mengongsi satu status yang berbunyi, 'semua yg tutup aurat kompem masuk syurga ke?' Statusnya itu mendapat like tanda sokongan dari ramai ahli-ahli sepertinya yang tidak bertudung ataupun mungkin para jejaka yang sentiasa tergoda dengan hawa nafsu.

Jom kita lihat perdebatan hangat di antara dua gadis ini (gambar di atas itu hanyalah hiasan. Mohon jangan terlalu terbawa-bawa dengan mereka.)


Itulah dia perdebatan hangat yang pada akhirnya memberi kemenangan kepada gadis bertudung. Kenapa? Ini kerana dia hanya menyatakan apa yang dituntut oleh agama, dia bukan bertindak untuk memalukan gadis yang tidak bertudung tersebut, sebaliknya hanya mahu menegur dan mengajak saudara sesama Islam untuk ke syurga bersama-sama.

1 Response to "DEBAT FB! Gadis Tudung VS Gadis Tak Bertudung"